ahmad azril adam

Puteraku... Percayalah kasih sayang ini tidak berbelah bagi untukmu...

Tuesday, July 04, 2006

Kenangan lalu...

Adam sedang mencari mangsa untuk digigit...ekekeke

Aku pasti bila aku sebut jer Menara secara tidak langsung budak-budak ITM atau sekarang UiTM tahu di mana lokasi banggunan itu. Begitu juga kalau aku sebut KSPU lama, yang ini mungkin bebudak baru terkebil-kebil tanya di mana lokasinya...cari sendiri beb! Biar aku berterus terang.... Aku budak Mass Comm...jadi termaktub dalam sejarah pengajian aku yang aku perlu ambil tahu tentang Menara yang mempunyai 14 tingkat... School aku kat tingkat 13 dan 12...masa aku pre dip kelas aku banyak di tingkat 10. Memang banyak orang bercerita macam-macam berkenaan bangunan itu....ada yang lucu...ada kisah benar..ada yang mistik.....terutama sekali dengan tingkat 11 dan tingkat 12 akupun tak tahu kenapa? Kisah orang bunuh diri dari tingkat 14 dan paling menarik kisah lab foto aku yang konon ader lembaga perempuan menginap di dalamnya....entah la...betul atau tidak....tapi ni cerita aku di tandas tingkat 13, kalau tak silap aku tandas perempuan....Aku telah diganggu! Kisah bermula semasa aku semester 4 dan kejadian itu betul-betul berlaku pada malam jumaat. Kerana hari khamis malam aku ada kelas Asia Poltik di level 13...Seperti biasa aku dan beberapa rakan ku akan pulang lewat selepas kelas yang berakhir 10.30 malam.... Tapi ternyata malam itu malam celaka buat kami.... Sedang kami berbual didalam tandas tingkat 13 (ala perempaun kan tak der)...sibuk bercerita pasal budak junior disimbah air bandung oleh aku semalam...tiba-tiba Gojem mendengar derap kasut yang pelik.... "Ko dengar tak bunyi tuh" Aku yang sedang bersiul berhenti ... "Bunyi pelik jer...." Sambung Arol. "Ko pergi tengok" Arah ku, tapi rakan-rakan yang lain tetap membatu. Derap kasut tuh berhenti betul-betul pintu tandas. "Ko pernah dengar cerita tak pasal roh budak mati bun uh diri tuh berkeliaran? Cerita orang dia selalu ke tandas nih sebab nak ambil pursenya yang tertinggal..." Cerita Rudy dengan muka yang pucat. "Iskh...takkan hantu pompuan pakai kasut cam lelaki aku tahu tuh kasut kulit lelaki bunyinyer..." Marah Gojem dlm nada paling rendah pernah aku dengar... Aku lihat masing-masing dah pucat..aku apatah lagi, siapa yang nak jumpa hantu. "jangan-jangan hantu..erk!!" Ayat rudy tak habis setelah diketuk oleh Gojem. Suasana makin sunyi, angin makin menderu kuat....kami makin sejuk ditandas...tak bersuara dan berharap siapa yang didepan pintu segera beredar. Kaki Rudy dah mengeletar. Tiba-tiba derap kaki itu mula menjauh dari pintu...Inilah masa yang baik...kami meluru keluar...tekan punat lif dan berdoa agar lif segera terbuka....alhamdulillah memang terbuka ketika ditekan...bila lif itu mula tertutup samar-sammar kami lihat bayang-bayang dan bunyi derap kasut itu seiring ke pintu lif..aku pejam kan mata tak sanggup melihat....sayup-sayup aku dengar suara berbunyi jangan lari ......!!!! dan aku pasti itu suara dekan aku! Lusanya waktu pagi aku dan rakan-rakan aku dipanggil supaya mengadap dekan atas tuduhan membasuh motosikal dlm tandas perempuan. Manalah aku tahu nak kantoi malam tuh kalau tahu dekan ader sumpah aku tak basuh moto dengan member-member aku tangguh hari khamis depan. Ekekeke memang terkejut dekan tengok 2 bijik moto keluar dari tandas masuk lif...ekekeke sib baik dia warning jer wakakaka...janji tak buat lagi utk sem tuh jer a....wakakaka

0 Comments:

Post a Comment

<< Home